הסודות שהופכים עוגת שוקולד פרווה לעוגה מנצחת

שוקולד

כל אופה טובה יודעת שכדי ליצור את עוגת השוקולד המושלמת, צריך להגיע לאיזון שבין מרקם אוורירי מצד אחד ועסיסיות שוקולדית מצד שני.

המיתולוגית – זו שאי אפשר לשכוח

לפעמים לא ברור אם תקופת החגים וסופ"שים מיועדים למנוחה או אמורים לתת לנו סיבה טובה לדיאטה. כך או כך, ברור שכדי לשמור על הגזרה, חשוב להימנע מפיתויים מיותרים ומאכלים עתירי סוכר ושומנים. אבל יש אחת שיוצאת דופן ואינה נכנסת למאגר המאכלים האסורים. נהפוך הוא, היא שמורה בפנתאון של האהבות המיתולוגיות: זוהי עוגת השוקולד הפרווה הממתיקה כל מרירות בחיים.  

אין אופה חכם כבעל ניסיון

כל אופה טובה יודעת שכדי ליצור את עוגת השוקולד המושלמת, צריך להגיע לאיזון שבין מרקם אוורירי מצד אחד ועסיסיות שוקולדית מצד שני. משום שאנחנו לא רוצים עוגת שוקולד יבשה מדי אבל גם לא יכולים לנגוס בעוגה שהיא יותר מדי שוקולדית, ריכזנו את הסודות המקצועיים שהופכים כל עוגת שוקולד למלכת הערב:

כל הסודות לעוגת שוקולד פרווה מושלמת

http://www.tapuz.co.il/blogs/helpers/imageHandler.ashx?image=1078292018102311734881.jpg&imageStatus=2&foldername=elektro&template=t1&counter=0&useCrop=False

  • זה הכל טיימינג

כשאתם מכינים עוגת שוקולד, הקפידו להכניס אותה לתנור רק אחרי שחיממתם אותו מספיק. עוגת שוקולד שהוכנסה לתנור שלא חומם דיו תהפוך להיות עוגה שרופה מבחוץ ובצקית מבפנים. וזו אחת האכזבות העיקריות של מכיני עוגות.

  • אל תחכו לרגע האחרון

הכנתם בלילה לעוגת השוקולד? אל תחכו לרגע האחרון לפני שאתם מכניסים אותה לתנור. השהיית הבלילה תגרום להיווצרות גלוטן.

  • עוגת שוקולד אמיתית לא צריכה מסכות

קיבלתם מתכון לעוגת שוקולד פרווה והוא עתיר במצרכים שאתם חלקם אתם אפילו לא מכירים? בדקו שוב. מתכון לעוגת שוקולד, כזה שיפיל את האורחים שלכם ואתכם מהרגליים, כולל כמה רכיבים בודדים ולא יותר מזה. למעשה, זו היא הפשטות של עוגת שוקולד אמיתית ונטולת מניירות. אם תשימו לב, לעוגת שוקולד איכותית בכלל אין שוקולד במרכיבים…

  • עוגת שוקולד כן צריכה שיאהבו אותה

רבים סבורים שמשום שמדובר בעוגת שוקולד פרווה, היא בטח אינה מצריכה תשומת לב יתרה. זו היא אחת הטעויות שמובילות לכשלונות הגדולים ביותר בהכנת עוגות שוקולד מהפנטות!

עוגת שוקולד איכותית אמנם אינה צריכה הרבה מרכיבים, אבל היא בהחלט זקוקה להמון תשומת לב והשקעה בכל אחד משלבי ההכנה, שכן הסוד הוא לא ב"מה" אלא ב"איך" שמכינים.

  • עוגת שוקולד צריכה שיגנו עליה

מיד עם סיום האפייה, צפו את העוגה בפלסטיק נצמד. עד לרגע ההגשה, הפלסטיק ישמור על הלחות ויעניק לעוגה חמימות עסיסית ומפנקת.

סיימתם להתענג על טעמה המתוק של העוגה? עטפו אותה בניילון נצמד והכניסו למקרר. אפשר להשאיר אותה עד יממה אחת על השיש, אבל לא יותר מזה, אחרת היא תתחיל לאבד מטריותה ולקבל מרקם של עוגה קנויה.

  • עוד לא אבד מרקמנו

גם עוגת שוקולד שהייתה מספר ימים במקרר יכולה לקבל טעם חלומי על ידי פריסתה לפרוסות קטנות יותר וחימום קל במיקרוגל של 10 שניות בלבד.

כי משוקולד באת ולשוקולד תשוב

הקפדה על הפרטים הקטנים היא זו שמבטיחה כי עוגת השוקולד שלכם תהיה יצירה שלא תישכח למשך חודשים ואפילו שנים רבות לאחר ההכנה. האלמנט החשוב ביותר הוא תשומת לב וטיימינג נכון. אם תקפידו על הכנסת הבלילה לתנור בזמן והימנעות מאפיית יתר – סביר להניח שהעוגה שלכם תהפוך להיות מלכת הכיתה.

About שייבה רזניק

שייבה אוהב לכתוב על אוכל וקניות.

View all posts by שייבה רזניק →

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Captcha loading...