משבר בזוגיות וטיפול קבוצתיכאשר מדברים על אהבה כולם מסכימים שבזוגיות יש לפעמים גם מתחים, מריבות וקונפליקטים. אם הבעיה לא מסתדרת, הדרך הטובה ביותר להסדרתה היא פנייה למטפל זוגי שיש לו שיטות שונות ומגוונות של טיפול זוגי במשברים בין בני הזוג. שיתוף הפעולה בין המטפל לבין בני הזוג חייב להיות מבוסס על אמונה דו צדדית כי אחרת הטיפול לא יכול להצליח. לפעמים קורה שזוגות שמגיעים לקבל ייעוץ זוגי בצפון מספרים על משברים ממושכים עקב דיכאון של אחד מבני הזוג. במצב זה יש צורך של הפניית הזוג לפסיכולוג המתמחה בטיפול פסיכולוגי זוגי. הדרך להצלחה היא שילוב של הידע והניסיון של שני המומחים. קיימות שיטות וגישות פסיכולוגיות שונות אשר מאפשרות לזוג לחזור לאט – לאט לחיים הרגילים שהיו להם לפני המשבר.

משברי זוגיות כוללים טווח רחב של מצבים וחוויות, ופוקדים יחידים/זוגות המצויים בסוגים שונים של מערכות יחסים, החל מזוגיות ש"מתפקדת" כלפי חוץ בה שני בני הזוג משתפים פעולה ומגלים כבוד הדדי, אך אחד מבני הזוג חש חוסר משמעותי, תחושה של חוסר חיות, עצב ובדידות. דרך משברי אמון קשים, ועד לקונפליקטים קשים בין בני הזוג ותהליך של גירושין.

טיפול קבוצתי עבור משבר אישי

אנשים החווים משבר אישי על רקע זוגיותם עוברים תהליך רגשי, לעיתים ממושך, מורכב וסבוך הטעון בפחדים, חרדות, כאבים והתמודדות עם ההשלכות של השאלה האם לפרק את הזוגיות, השלכות על הילדים, רכוש ובטחון, כמו גם השלכות של האפשרות לשמר את הזוגיות.

טיפול קבוצתי הינו כלי טיפולי תומך ואפקטיבי לאנשים הנמצאים בכל אחד משלבי המשבר הזוגי, הלבטים והפחדים הכרוכים בכך.
טיפול קבוצתי מאפשר ליווי צמוד, הן למתלבטים אם ללכת למהלך הדרמטי של פרידה, לנפגעים שנעזבו, כמו גם ליווי ותמיכה לאחר פרידה, במצבי בדידות, בהצלחות וכישלונות בקשרים חדשים.

למי מיועדת הקבוצה?

גברים ונשים בגילאי 25 עד 50 – מתלבטים, פרודים/ות וגרושים/ות.
את הקבוצה ינחה פסיכולוג קליני.
הקבוצה תפגש אחת לשבוע, כל פגישה בת שעה וחצי.
המעוניינים יוזמנו לפגישה אישית (ללא תשלום) למטרת הכרות ובירור ראשוני של הקשיים,
כמו גם החששות והמוטיבציה להשתתף בקבוצה.