טיפול בהפרעות אכילההפרעת אכילה הינה הפרעה נפשית אשר באה לידי ביטוי באכילה בלתי סדירה. קיימים סוגים שונים של הפרעות אכילה, הנפוצות ביותר הן: אנורקסיה ובולימיה. ניתן להתייחס להפרעות אכילה כחלק מההגדרה הרחבה של בעיות התמכרות, כאשר הן עוסקות בהתמכרות לאוכל (בולימיה) או אובססיה לרזון (אנורקסיה).

הפרעות אכילה גורמת לנזקים גופניים, אך השפעתן ניכרת גם בתחומים אחרים ומתבטאת גם בבעיות רגשיות, נפשיות ורוחניות. הפרעות אלו מתקיימות על בסיס כפייתי, ומכאן הכינוי "אכילה רגשית". האוכל הופך לכלי להתמודדות עם הרגשה מתמדת של חוסר סיפוק עצמי פנימי וחוסר שביעות רצון. דפוסי האכילה הרגשית מונצחים במחשבה, ומבטלים את האמונה בעצמנו לכדי הרס עצמי, ואלימות כלפי גופינו.

מומחים אומרים על טיפול פסיכולוגי קצר מועד שבדרך כלל לא יכול לעזור במקרים כאלה וצריך להשקיע מאמצים רבים בטיפולים ממושכים.

טיפול בהתמכרויות בכלל ובהפרעות אכילה בפרט הוא קריטי. הפרעות אכילה הן בעיות אשר ללא טיפול עלולות להפוך לכרוניות, לגרום לנזקים חמורים ואף למוות. טיפול פסיכותרפי בהפרעות אכילה דוגמת אנורקסיה או בולימיה, מתמקד בשינוי מצב הרוח וההכרה, שינוי תבניות החשיבה או הפרשנות שלנו לחיים ולמציאות, וכן שינוי היחס שלנו כלפי הגוף.