דיכאון, המחלה של המאה ה-21דיכאון הינה אחת ממחלות הנפש הנפוצות ביותר בעולמנו בשנים האחרונות נראה שיש מגמת עליה באבחון של דיכאון.
האם הדבר נובע באמת מעליה בדיכאון אצל אנשים או רק מעליה באבחון? אין לדעת.
יחד עם זאת פסיכולוגים בקריות צופים שהדכאון תהפוך להיות המגפה מספר אחת.
הטיפול בדיכאון מתמקד הן במישור הפסיכולוגי והן במישור הפסיכיאטרי שלל תיאורית מוצעות מזרמים שונים וממקומות שונים בענפי הפסיכולוגיה והרפואה ולא נראה שאדם הסובל מדיכאון יתקשה למצוא מוצא.
טיפולים שונים, טיפול משפחתי, טיפול זוגי וטיפול פרטני הם דרכים לטיפול בדיכאון מבחינה פסיכולוגית.

תמיד חשבתם שיש לכם בעיה רפואית ולא ידעתם איך לטפל בה? הלכתם לרופא והוא שאל אתכם מה הבעיה והסברתם לו שאתם לא יודעים ותמיד אתם מתעוררים עם כאב ראש רבים.
תמיד אתם סובלים מבעיות, כאבי בטן ומרגישים מרע וזה משפיע עליכם על העבודה, משפיע עליכם על החיים, משפיע על חיי הזוגיות שלכם ומשפיע על הפעילות היומיומית השוטפת שלכם, פשוט עוצר אתכם מהתקדמות ואתם רוצים ומחפשים איך אפשר לטפל בזה בהקדם.
ניסיתם הכל, הלכתם למיטב הרופאים בדקתם את כל הבעיות שיכולות להיות לכם אבל לא חשבתם על מצב בו הבעיה היא העובדה שאתם נכנסים ללחצים , העובדה שאתם עובדים קשה מידי ולוקחים דברים ללכם והעובדה שיש לכם בעיה פסיכולוגית שדורשת טיפול בהקדם אצל פסיכולוג, בעיה שדורשת בדיקה מעמיקה על מנת להוריד לכם את הסטרס ולהפחית את המתחים ולגרום לכם לקחת פחות ללב ולהיכנס פחות לדיכאון.
אני מספר לכם את זה כי זה קרה גם לי, ולא הבנתי מאיפה זה מגיע עד שהלכתי אל טיפול פסיכולוגי מעמיק שאבחן את הבעיות שלי ואבחן את הקשר בין הדיכאון לחיים שלי.
לאט לאט הטיפול עזר לי לפתור את הבעיות, לכן אני ממליץ גם לכם לא להסס ולפנות אל הטיפול בהקדם על מנת לעזור לעצמכם להמשיך את החיים בצורה הרבה יותר בטוחה ושקטה , ללא דיכאונות וללא מחלות כי לחץ וחרדה גורמים למחלות.