בעיות קשב וריכוז חשוב ללמד את הילדים על קיומה של בעיות קשב וריכוז אצל ילדים. ילד היודע מה גורם לו להתנהגות פזיזה ולא מרוכזת יכול להסביר זאת לחבריו ולמוריו ולהיות מודע יותר לעצמו. בדרך זאת קל יותר להפנים כלי התנהגות חיוביים ולשפר את יכולת ההתמקדות שלו. חבריו של ילד הסובל מהפרעות אלו הופכים להיות שותפים בטיפול אם הם מודעים לבעיה ולא גורמים לו לחוש נחות מהם. מומלץ לנהוג בנושא בפתיחות ולא ליצור רושם של משהו שהילד צריך להתבייש בו.

בעיות קשב וריכוז אצל ילדים משפיעות בדרכים רבות על תפקודו של הסובל מהן ועשויות להיות מהותיות על הצלחתו בחיים בהיבטים שונים. כיום ישנה סובלנות רבה לנושא ונטייה לאבחן את הילד ברגע שמופיעים סימנים להפרעות אלו בכדי למנוע מצב של סבל וקושי מיותרים. ילדים הסובלים מהפרעות קשה וריכוז מטופלים כיום במגוון דרכים המתגברות בהצלחה על בעיות אלו והופכות את חייו של הילד לקלים הרבה יותר. יש כאן מקום לדבר ולהבין את חשיבתה של פסיכותרפיה שיכולה לעזור ברוב המקירם.

בעיות קשב וריכוז אצל מבוגרים עשויות לבוא לידי ביטוי באופן אקוטי יותר מאשר בקרב ילדים בשל המורכבות הנפשית הגבוהה יותר.
הפרעות אלו עשויות לגרום לחוסר יכולת להתמיד בעבודה קבועה ולבעיות רגשיות הבאות לידי ביטוי בקשיים לתחזק מערכת זוגית או חברתית. כמו כן, בעיות אלו מקשות על לימודים במוסדות להשכלה גבוהה, מה שעשוי להביא לתסכול הולך וגובר בקרב המבוגרים.

בעיות קשב וריכוז אצל מבוגרים נפוצות אצל אחוז גבוה מאוד מהאוכלוסייה.
בשנים האחרונות חלה תפנית של ממש בהתייחסות אל הפרעות אלו ובסובלנות שמגלים כלפיהן. כיום, לגיטימי מאוד לאבחן בעיות אלו במסגרות שונות, לטפל בהן ואף לשתף את הסביבה מבלי לחשוש מתגובה לא רגישה או לא מתחשבת. כדאי לאבחן את הבעיה כמה שיותר מהר במקרה של סימפטומים שונים בכדי להקל על החיים ולמנוע סבל מיותר.