אתרים דומיים ל-Ebay

אין ספק שאתר איביי היום הוא אתר המכירות הגדול בעולם מבחינת פריסה עולמית. זה מכון שישנם אתרי מכירות מסוג ecommerce העולים עליו מבחינת היקפי מכירות כגון אמאזון ועליבאבא. איך לעומת אתרי מכירות ענקיים אלו הממוקדים בעיקר בשוקים ספציפים כגון אמאזון שנטוע בעיקר בזירה האמריקאית ועליבאבא שמתעסק בעיקר עם סינים לאיביי פריסה עולמית מדהימה ומותג חזק מאד.

אם אתם רוצים להשקיע במניה של Ebay חשוב לזכור ששני המתחרים האלה Alibaba ו Amazon מאיימים מאד על שליטתה ולוחצים את הערך שלה למטה, כיוון שבשנים האחרונות איביי הייתה בסטגנציה וקפאה על שמריה לעומת המתחרות שפיתחו שווקים חדשים ומוצרים חדשים המתרימים לקהל שלהם כגון kindle של אמאזון Amazon Prime ומוצרים נוספים. בנוסף Alibaba נכנסה לתחומים רבים כגון סליקת אשראי כמתחרה של Paypal ושירותי הלוואות ופיננסים.

איביי נשארת חזקה בעיקר בגלל החוזק שלה והיכולת שלה לתת לכל מוכר ביתי להעלות בקלות מוצרים לפלטפרומה של Ebay ולמכור את המוצרים במכירה ישירה או במכירה פומבית. בנוסף איביי מעניקה בטחון ללקוחות שלה בעזרת paypal קנייה בטוחה המאפשרת ללקוח לרכוש מוצרים ללא פחד מהפסד כספי במקרה שהמוצר שמסופק לא עומד בציפיות הלקוח.