דיכאון אחרי לידה התסמינים של דיכאון אחרי לידה רבים אך לעתים חמקמקים ויש לתת עליהם את הדעת ולבחון אותם בזכוכית מגדלת בכדי למנוע מצב של הזנחתם. מבחינת הזמן, מדובר על הטווח שבין 4 ל-10 ימים לאחר הלידה בה עשוי לשרור דיכאון אחרי לידה. שינוי לרעה במצב הרוח, תחושת עייפות רבה, פגיעות, התעוררות של בכי לעתים קרובות, חרדות שונות, ורגשות אשמה או בושה נוקבות – כל אלו תסמינים ידועים של דיכאון אחרי לידה.

תסמינים אלו מופיעים בקרב נשים וגברים גם יחד. יחד עם זאת, עשוי דיכאון אחרי לידה להתעורר גם חודש לאחר הלידה ואפילו כמה חודשים אחריה ואז קשה יותר לאבחן אותו כקשור ללידה. במקרים אלו מופיע חוסר תאבון, ערך עצמי ירוד, חרדות רבות, דפיקות לב, ירידה במשקל וחוסר עניין בסביבה ובאדם עצמו. מקרים נדירים מופיעים בדמות התקפי פסיכוזה או הפרעה פוסט-טראומטית, המתרחשים רק בקרב נשים שילדו.
יש כל הסיכויים שטיפול זוגי המשלב טיפול פסיכולוגי יעזור גם במקרים כאלה.

העובדה כי דיכאון אחרי לידה היא תופעה מוכרת הופכת את ההבחנה ואת הטיפול ליעיל ומהיר: בדרך כלל ניתנות תרופות נגד דיכאון לתקופות משתנות במשולב עם טיפול פסיכולוגי קוגניטיבי–התנהגותי האפקטיבי מאוד במקרים של חרדות או דיכאון. הדבר החשוב ביותר הוא עצם המודעות להיקף הרחב של התופעה, לקלות הטיפול בה ולעובדה כי אין זה מעיד על הורות לא טובה או על נפש פגומה אלא על סיטואציה מובנת הזוכה לתמיכה רבה.