משכנתא הכי טובה

רוב הבנקים למשכנתאות מציעים לאלה שמעוניינים לקחת משכנתא, יועץ משכנתאות מטעם הבנק, היועץ מתאים להם מסלול המתאים לכלכלה של אותה המשפחה, הבנק גם יכליל את גורמי הסיכון ויקדם עבורנו את האפשרות הכי בטוחה עבורנו. עלינו להכיר את המשתנים שישפיעו על לקיחת משכנתא ואת האפשרויות שיש לנו. במידה ויש לכם כסף פנוי, ואתם מעוניינים להשקיע בנדל"ן כדאי לשקול מה האלטרנטיבה לכסף, אם יש לכם אפשרות לקחת משכנתא בריבית נמוכה, או להשתמש בכסף הפנוי ולהשקיע אותו במקומות בהם הריבית גבוהה יותר, האם כדאי למשוך את תקופת המשכנתא לתקופה ארוכה או דווקא לשאוף לתקופה קצרה יותר ולסיים אותה במהירות?

מחשבה שקולה בלקיחת משכנתא

ישנם שיקולים אישיים רבים, אך עלינו לדעת מה צפי ההכנסות שלנו עכשיו ובעתיד, מהן הוצאות שלנו ועוד. ישנו גם עניין ההעדפות אישיות, יש המעדיפים להתפטר מהמשכנתא כמה שיותר מהר, ויש המעוניינים בתשלומים לתקופה מאוד ארוכה.
דעו, כי ככל שמקצרים את ההלוואה, כך תקבלו הלוואה בריבית זולה יותר. הטעות הנפוצה ביותר היא כשאנשים חושבים שהריבית נלקחת לפי גובה ההלוואה, אך המרכיב העיקרי הוא תקופת ההלוואה, משכנתא לטווח קצר, תהיה בהרבה יותר זולה מאשר משכנתא לתקופה ארוכה.

מועדי חיוב המשכנתא, מה צריך לדעת?

מועד החיוב החודשי נקבע בעת חתימת הלוואה, הוא נקבע לפי הלקוח, כמו מתי הוא מקבל את משכורתו, החיובים הם ב- 2,10,15 בכל חודש הלקוח הוא זה שקובע מה החיוב המתאים לו לפי התאריכים האלה. את המשכנתא משלמים באמצעות הוראת קבע ולא מכרטיס האשראי. אם תרצו לשנות את מועד החיוב זה יהיה כרוך בהפרשי ריביות לבנק, זה עלול להסתכם במאות שקלים, לכן, כדאי מראש לקבוע מועד לכל תקופת המשכנתא כך שזה לא יעלה לכם בתשלומים נוספים.

משכנתא לוקחים לא רק בבנקים

ניתן לקחת משכנתא לא ק בבנקים למשכנתאות אלא אף בחברות הביטוח כמו כלל ומנורה חברות הביטוח הללו מציעות משכנתא, אם הריביות בתקופות מסוימות גבוהות במשק, ניתן להשיג ריבית בהרבה יותר טובה באמצעות משכנתא בחברות הביטוח האלה, החיסרון בלקיחת משכנתא מחברות הביטוח זה נוקשות באחוזי מימון.

סגור לתגובות.